FAQ Emuk Airlift
Detaljer och villkor
Du kan spara dina adressuppgifter, dessa finns sedan i systemet när du lägger din nästa beställning. Du kan se dina beställningar, följa beställningsstatusen. Och du behöver inte fylla i så många fält när du lägger en ny beställning hos oss.
Vi använder ett antal funktionella kakor, som är nödvändiga för att vår webbplats ska fungera korrekt. För alla andra kakor, kan du själv bestämma vilka som lagras på din dator. Vill du veta vilka kakor vi använder och hur du själv kan bestämma vilka som får lagras? Denna information hittar du i vår sekretesspolicy.
Längst ned på denna sida finns en länk till våra aktuella allmänna villkor. När du lägger en beställning, skickas den även via e-post.
Har du inget konto än? Under beställningsprocessen kan du välja att skapa ett konto. Därefter kan du fylla i ett lösenord. Den information som du fyller i sparas då.
Ja, det går bra. Om du är inloggad, kan du se vilka uppgifter om dig som vi sparar. Då kan du eventuellt ta bort ditt konto själv. Vi är dock juridiskt skyldiga att spara ett antal uppgifter. Du kan begära att se vilka av dina uppgifter som vi sparar.
Nej, du behöver inte ha ett konto för att lägga en beställning. Du kan även ange dina uppgifter en gång och slutföra beställningen.
Om du inte kan logga in, kontrollera först att du har fyllt i rätt e-postadress. Har du glömt ditt lösenord? Begär då ett nytt lösenord. Du får då ett e-postmeddelande med en länk för att skapa ett nytt lösenord. Kontakta vår kundtjänst om du fortfarande inte kan logga in.
Begär ett nytt lösenord. Du får ett e-postmeddelande med en länk för att skapa ett nytt lösenord. Kontakta vår kundtjänst om du fortfarande inte kan logga in.
Returer och byten
I de flesta fall är en retur som görs inom ångerfristen kostnadsfri. Det kan förekomma att vi debiterar en summa för fraktkostnaderna. Detta beror på orderbeloppet samt från vilket land din retur kommer.
När vi har behandlat din retur, får du en kreditnota per e-post och beloppet återbetalas på samma sätt som du betalade. Återbetalningar till ett kreditkort syns först efter ett par dagar på ditt kontoutdrag. Eventuella avgifter som betalats för en extra leveranstjänst återbetalas inte. Dessutom kan vi hålla dig ansvarig för eventuell värdeminskning som har uppstått.
Returer kan göras inom ångerfristen på 14 dagar efter mottagandet av beställningen. Se längst ned på sidan för de fullständiga villkoren.
Det är möjligt att byta en artikel. I kommentarsfältet fyller du i att du gärna vill byta en artikel. Vår kundtjänst kontaktar dig inom 48 timmar (vardagar).
Varorna måste returernas till oss kompletta, oanvända och oskadade i originalförpackningen. Förpacka varorna i en kartong och bifoga även det utskrivna formuläret för din returbegäran i kartongen. Utan detta formulär blir behandlingen av din retur onödigt försenad. Sätt returetiketten på kartongen.
Behandlingen en returnerad vara tar i genomsnitt 7 dagar.
Beloppet återbetalas på samma sätt som du betalade. Har du fortfarande inte fått någon återbetalning 7 arbetsdagar efter mottagandet av en kreditnota? Kontakta då vår kundtjänst.
Klicka på returbegäran längst ned på sidan. Fyll i ditt ordernummer och den e-postadress du använde för att göra beställningen. Din beställning visas nu på skärmen. Markera de artiklar som du vill returnera. Du kan eventuellt ange orsaken till returen. Ett formulär skapas; skriv ut detta. Formuläret behöver du när du returnerar artikeln till oss. Vår kundtjänst kontaktar dig inom 48 timmar om hanteringen av din returbegäran.
Skicka
Om du av misstag har fyllt i adressen fel, kan du kontakta vår kundtjänst per telefon eller e-post. Har ditt paket redan skickats? Då kan du ändra adressen via spårningskoden som du har fått från transportören.
Du kan välja att få ditt paket levererat till ett avhämtningsställe i din närhet. Om en varubil inte behöver köra till tio olika adresser, utan bara till ett enda ställe, gör detta en markant skillnad.
Vi skickar våra paket till alla länder i Europa. Vi kan eventuellt även leverera beställningar utanför Europa. Kontakta vår kundtjänst för information om möjligheter och priser.
Fråga i receptionen efter rätt leveransadress och säg att du väntar på ett paket. När du beställer, ange alltid din plats och ditt telefonnummer. Du kan även välja att få ditt paket levererat till ett avhämtningsställe i närheten.
Beställningar från Kr.1000,- levererar vi kostnadsfritt via vårt standardfraktsätt, inom Sverige. Om du beställer för mindre än Kr.1000,- får du stå för fraktkostnaderna. Om du väljer ett annat fraktsätt, kan det medföra extra kostnader. Längst ned på sidan finns en uppdaterad översikt över alla våra fraktkostnader.
Beroende på vilket leveransalternativ som du valde när du betalade, kommer leveransen att ombesörjas av DPD, Postnord eller DHL Express.
Så snart din beställning har skickats, får du en spårningskod per e-post. Den använder du för att följa din beställning. Transportören kommer även att informera dig om leveransen per e-post eller sms.
Det kan vara så att din beställning ännu inte har skickats. Om du har skapat ett konto, kan du kontrollera beställningens status där. Du får nämligen en spårningskod så snart vi har skickat din beställning. Har du frågor? Kontakta då vår kundtjänst.
Lager och leveranstid
Om du beställer innan kl. 14.00, kan vi skicka paketet som expressförsändelse. Detta kostar dock extra. När du slutför din beställning, kan du välja detta fraktalternativ. Din beställning levereras inom 24-48 timmar inom Europa på vardagar. En översikt över leveranstider finns längst ned på sidan, under fraktkostnader och leveranstider.
Det finns flera anledningar till att det tar längre tid innan du får paketet. 1. Produkten som du beställde har oväntat tagit slut. Du får då ett e-postmeddelande från oss om detta. 2. Högsäsong för pakettjänster, till exempel före jul. 3. Vi har ännu inte mottagit din betalning. 4. Paketet kan ha kommit bort. Kontakta vår kundtjänst om du har frågor. Vi gör vårt bästa för att ta reda på var ditt paket är.
Skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst om du vill ha mer information om detta.
En beställning som lagts före kl. 15.00, skickas vanligen samma dag. Detta gäller vardagar, måndag till fredag. Beställningar som görs på lördagar och söndagar/helgdagar, skickas nästkommande vardag. Om en vara inte finns i lager, tar det längre tid. Vid varje vara, anges om den finns i lager. Inga beställningar levereras på helgdagar. En översikt över leveranstider finns längst ned på sidan, under fraktkostnader och leveranstider.
Betala
Om din betalning lyckades, får du en bekräftelse från oss per e-post. Om du inte har fått en bekräftelse, kontrollera att din betalning till Zolio har överförts via valt betalningssätt. För betalningar som görs via Mollie, kan det även stå Mollie eller Stg. Mollie Payments på kontoutdraget. Kontakt vår kundtjänst om betalningen misslyckades. Vi skickar dig då en betalningslänk.
Alla våra betalningar hanteras av Mollie. Mollie erbjuder en säker internetmiljö och ser till att dina pengar överförs säkert till webbshopen. För att betala, omdirigeras du till en säker webbmiljö. Observera att ett hänglås visas i fältet längst upp på webbplatsen. Kontakta vår kundtjänst om du inte kan betala på detta sätt.
Du hittar alla våra betalningsalternativ längst ned på sidan.
Med våra betalningsmöjligheter erbjuder vi även möjligheten att betala i efterhand via Klarna. Via Klarna betalar du när du har fått ditt paket. För att kunna göra detta, måste du skapa ett konto hos Klarna. Via Klarna.com kan du installera en app för detta på din pekplatta eller telefon.
Säkerhet och sekretess
Vår webbadress börjar med https:// och inte med http://. S:et står för ”secure”, vilket betyder säker. Du kommer även att se ett hänglås i adressfältet.
Detta är ett försök till bedrägeri. Alla våra paket har tillräckligt porto. Vi kommer under inga som helst omständigheter att kontakta dig per sms. Lämna heller aldrig ut dina betalningsuppgifter.
Vi arbetar ständigt för att förbättra vårt skydd för att säkerställa att du alltid kan känna att du erhåller optimal säkerhet, nu och i framtiden. Vill du veta mer om detta? Läs då vår sekretesspolicy.
Nej, våra försändelser har tillräckligt porto. Detta är ett försök till bedrägeri.
Nej, våra försändelser har tillräckligt porto. Detta är ett försök till bedrägeri.
Välj ett lösenord som inte är självklart. Se även till att ditt lösenord är unikt. Dela inte ditt kundnummer, lösenord eller övriga kontouppgifter med andra. Vi kommer aldrig att fråga dig om ditt lösenord. Våra e-postmeddelanden kommer alltid från e-postadresser som slutar på zolio.se eller zolio.eu.
Vi behöver ditt telefonnummer för eventuella oklarheter kring din beställning, så att vi kan skicka den så snabbt som möjligt till dig. Även våra transportörer behöver ditt telefonnummer för att kunna skicka ett sms till dig, så att du kan följa försändelsen och eventuellt ändra leveransadressen.
Vi skickar endast en unik betalningslänk via e-post efter kundkontakt. Denna betalningslänk uppfyller PSP3-säkerhetskrav.
Garanti och klagomål
Har du fått en skadad vara? Kontakta vår kundtjänst. Vi hjälper dig så snart som möjligt! För en snabb hantering, behöver vi dock ordernumret.
Har du ett klagomål? Kontakta då vår kundtjänst per e-post, glöm inte att ange faktura- eller ordernummer.
Ditt köpbevis (fakturan) är även ditt garantibevis. Spara det på en säker plats! Använd ditt ordernummer eller fakturanumret när du kontaktar oss.
Kontakta vår kundtjänst, så kan vi skicka en kopia till dig.
När du köper någonting, har du rätt till en bra produkt. Detta innebär att du har rätt till en kostnadsfri reparation eller byte om produkten inte är bra. Alla våra produkter omfattas av tillverkarens garanti.
Garantin förfaller vid vårdslös användning av produkten. Till exempel: att inte följa monteringsanvisningarna, egna (välmenande) reparationer eller reparationer av tredje part som har lett till skadan.
Har du skickat ett e-postmeddelande till oss med ett klagomål? Vardagar bekräftar vi mottagandet inom 24 timmar. Vi försöker lösa klagomål så snabbt som möjligt. I vissa fall kommer vi att behöva mer tid. Vi kommer även att nämna detta i bekräftelsen du får per e-post.
Vanliga frågor Airlift
Airlift kan användas för att parkera din husvagn eller husbil på ett ojämnt underlag. Airlifts kan även användas när husbilen eller husvagnen står stilla under en längre period, för att förhindra att däcken får ”platta fläckar”.
Du har 5 års garanti på EMUK Airlift.
EMUK Airlift är tillverkad av robust, slitstark, olja- och syrafast gummi.
EMUK Airlift klarar 11 ton.
EMUK Airlift kan användas från -20 till + 60 grader Celsius.
Mellan 2 och 4 bar är vanligtvis tillräckligt för att få fordonet till önskad nivå.
När hjulet står på kudden, kan du ställa fordonet vågrätt genom att blåsa upp kudden.
Med en handpump, fotpump eller en kompakt 12 V minikompressor.
Beställa
Är du osäker på en vara? Kontakta oss innan du beställer. Vi hjälper dig gärna att göra rätt val. På så sätt ser du till att du köper rätt vara direkt.
Kontakta oss så fort som möjligt per telefon eller e-post om du vill annullera din beställning och glöm inte att ange ditt ordernummer. Om du skickar ett e-postmeddelande, skriv i ämnesraden: Annullering, tillsammans med ditt ordernummer. Så fort vi har annullerat din beställning, får du en bekräftelse från oss. Om ditt paket redan har skickats och kommer att levereras, ska du inte ta emot det. Låt utköraren ta med paketet tillbaka. Om du har valt att hämta ditt paket på ett serviceställe, hämtar du det inte. Paketet returneras då automatiskt till oss.
Du behöver inte ha ett konto för att beställa från oss. Men om du skapar ett konto, kan du följa din beställning, se beställningar och ändra dina uppgifter.
Efter avslutad beställning får du en bekräftelse på din beställning inom några minuter till den angivna e-postadressen. Du kan nu utgå från att din beställning har lyckats. Har du inte fått en bekräftelse? Då har någonting antagligen gått fel. Kontakta oss då.
Fakturan kommer att skickas till din e-postadress när vi har skickat din beställning. Har du inte fått någon faktura? Ta även en titt i din skräppostmapp. Inte hittat den? Kontakta oss då.
Lägg varan/varorna i varukorgen. Fyll i dina personuppgifter. Kontrollera att din leveransadress är fullständig och korrekt. Välj ett frakt- och betalningssätt som passar dig och bekräfta beställningen. Du omdirigeras till vår betalningsplattform för att betala för din beställning. Du får en beställningsbekräftelse från oss per e-post.
Kontakta oss så fort som möjligt per telefon eller e-post. För snabb hantering behöver ditt ordernummer och vi vill gärna veta vad som måste ändras.
Om du har ett konto hos oss, kan du logga in på vår webbplats. Här kan du se alla dina tidigare beställningar.